2015. február 15., vasárnap

5. Szín :Citromsárga találkozás

Néha, de tényleg csak ritkán, eszembe jut egy egészen gyönyörű nap. Anya és apa biciklizni tanítottak. Tisztán él az emlékezetemben Lili, a nővérem vaskos kacaja, és apa izzadt homloka, ahogy húzta maga után az összekarcolódott biciklimet. Anya a kezemet fogva elől vezetett engem. Nem sokkal korábban estem le, és habár nem is fájt igazán a térdemen éktelenkedő seb, mégis annyira keservesen sírtam, hogy anya pár percig az ölében cipelt. Habár az arcomon lefolyó könnyek miatt csak homályosan láttam a tájat, mégis tisztán emlékszem Lili citromsárga, csokros ruhájára, ami tökéletesen ment a gyönyörű szőke hajához. A szeme pont olyan kék volt, mint az enyém. Ez volt az öröksége anyától. Az enyém is hasonló volt, csak én a fekete hajkoronáját is megkaptam.Azóta változtak a dolgok. Anya és Lila már nem voltak velem, apa pedig nagymenő üzletember lévén sosem volt otthon. Úgy is fogalmazhatunk, hogy egyedül élő felnőtt ember voltam, vagy mindenképpen valami hasonló.
    Tej, cukor, répa,...cukor. Nem, a cukor már volt. —motyogtam magamban a konyhaasztal mellett.— Ja, megvan, tej. — szöktem fel, majd megfogtam a táskám és kipördültem az ajtón. Vásárolni mentem a közeli boltba.
A nap perzselően sütött, ahogy az augusztustól elvárható volt. Nemrégiben megtaláltam Lili citromsárga ruháját. Hogy őszinte legyek, mindig is irigyeltem őt a szépsége miatt, és mindig is fájt a fogam arra a ruhára. Mikor megtaláltam, arra gondoltam, hogy semmi jogom a cuccai közt matatni, de végül is, már réges-régen kinőtte. Így hát elővettem és egy kis átalakítás után magamra vettem.
    Minden rendben volt vásárlás közben?— kérdezte a bajszos elárusítónő. Alacsony termetű, rövid hajú, kövér nő volt. Elég unottan végezte ahhoz a munkáját, hogy ez a tipikusan kedvesen hallatszódó kérdés a szájából tökéletesen udvariatlannak hasson.
    Igen. — mosolyogtam rá, de nem érdekelte.
    További szép napot! — elvettem a szatyrot.
    Magának is.
Kifele sétáltam és csak arra tudtam gondolni, hogy hazaérjek még az előtt, hogy a kedvenc fagyim teljesen cseppfolyóssá válna.  Egy kis utcán sétáltam befele, hogy ezzel is lerövidítsem az utamat.  A szűk utcán kétfelől hatalmas fák helyezkedtek el. Egy kisgyerek éppen lefele csúszott az egyikről, mikor elvesztette az egyensúlyát és lehemperedett a földre. Ülve nézett a földről, majd egy fél percen belül keserves sírásba kezdett.    Jaj, Istenem. Jól vagy? —futottam oda hozzá.
    Fááááj. — bömbölt tovább.
    Hol? — emeltem fel a földről, de nem érkezett válasz. Aztán beugrott valami.— Nos , nemrég vettem némi fagyit, de mivel te nem érzed jól magad , egyedül kell megennem. — álltam fel a guggoló helyzetemből.
A kisfiú elhallgatott. Felém fordult, és koszos Mickey-s ujjatlan felsőjébe törülte a szemét. Aranyos barna hajú, nagy szemű kisfiú volt.  Nadrágja picit szakadt volt, és kezén nagy volt a köröm. Akkor vettem észre , hogy cipőt sem viselt.    Tessék. — nyújtottam oda mosolyogva neki a fagyit.
    Köszönöm szépen,— mondta huncuton a kisrác— most megyek is.
Elszaladt. Még több gyerek hangját hallottam, és mind vidáman lelkendeztek valami miatt, amit nem tudtam kiszűrni a nagy zaj miatt. Aztán meghallottam “Az a csaj fagyit adott, gyertek együk meg.” Tovább haladva megláttam az árvaház bejáratát.  Akkor megértettem: a koszos ruha, a szakadt nadrág , cipő sem volt rajta. Árvaházas gyerekek.
Közelebb mentem az épülethez, már csak úgy kíváncsiságból is, elvégre a fagyi elolvadása miatt már nem kellett aggódnom. Elrejtőztem egy bokor mögött, és a kerten keresztül lestem a boldog kisgyerekeket.  Egyik labdát dobott a másiknak, haton a fagyi köré gyűltek. Kicsit odébb akartam húzódni, mikor valamiben megbotlottam és átesve az útban levő dolgon,  egy hatalmas koppanás kíséretében a földre érkeztem. Kutyavonyítást hallottam    Szállj már le róla. — kiáltott rám egy ijed fiú hang.
    Mi? –nyitottam ki a szemem.
A földre érkezésemkor a kezem maga alá temetett egy fekete kiskutyát. Azonnal felemeltem a kezem, és megfogtam a kiskutyát.    Minden rendben pajti ? —kérdeztem sajnálkozva, a kutyus reszketett a kezemben.
    Add ide— parancsolt rám egy most már erőteljesebben a hang. Valahonnan olyan ismerős volt. — Istenem Roni, légy óvatosabb. — mondta megkönnyebbülten Miki, mikor átadtam neki a kis fekte ebet.
    Szentek a Mennyből, Miki? Te meg mit csinálsz itt?— ültem le törökülésbe.
    Úgy vélem egy lánynak nem kéne így ülnie egy ilyen ruhában . —kezdett hozzá, én pedig összehúztam a lábaimat. — Mellesleg, éppen  Black-et etettem, mikor átestél rajtam, ami valljuk be nem egy szokásos köszönési forma.— mosolyodott el.
    Te voltál rossz helyen.
    Egy bokor szélénél guggoltam. Miért is rossz az ?
Megvakartam a fejem.    Mert átestem rajtad.
    Akkor nem éppen , hogy te voltál rossz helyen ?
Ő is megvakarta a fejét, utánozva engem. Végigmért tetőtől talpig, majd felállt.    Gyere,— nyújtotta a kezét. — bent lesz kötszer, amivel be tudjuk kötni a lábad.
A térdemre pillantottam. Éreztem valami bizsergető érzést, de nem gondoltam volna, hogy ennyire csúnyán lehorzsoltam a lábam.    El ne kezdj sírni. — húzott fel.
    Nem az én stílusom.
    Aha. — lesöpörte  a ruhámat. — támaszkodj rám.
Úgy éreztem magam, mint egy kisgyerek. Koszos voltam és sebbel teli. A könnyem is kicsordult, de csak kicsit. De, mikor rátámaszkodtam elfogott a biztonságérzet.  Valami megmagyarázhatatlan erő hatására a fájdalom is elmúlt. Biztos a menta tehet róla, amit annyira erősen éreztem a közelében.    Te itt laksz? —néztem az árvaház felé.
Miki a jobb lábára tette a súlyát, majd idegesen megköszörülte a torkát.     Ha zavar, hazakísérhetlek . — ajánlotta fel.
    Ne, jó ez így.
Szőke haja most kicsit rövidebbre volt vágva. Nekem jobban tetszett hosszabban, de még így is helyes volt. Arcáról lefolyt egy izzadságcsepp, úgy látszik a papok izzadós fajták.Bebicegtem a kapun. Minden annyira szegényes volt ahhoz képest, mint ahogy mi életünk. A hatalmas épület annyira zsúfolt volt, és régi, mint a lerobbant korház a város végén. Nem dicséretes dolog, de megsajnáltam őket, hogy nem élhetnek olyan “fényűzésbe”, mint én.
    Miki csajt hozott hazaaaa. —ordította egy kislány.
    Jaj ne. —kiáltott egy másik.
    Csak legyetek csendben, jön a dada— pisszegtetett egy kisfiú, majd ijedten tovább futott.
Döndült az ég, mozgott a föld, eltűnt a gyerekcsoport az udvarról. Csak én , és Miki álltunk az épület bejárata előtt pár méterrel.
    Ki ez a kislány Miklós? — nézett ránk egy hatalmas nő. Minden értelemben hatalmas.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése